Denne side er ikke egnet til visning på en smartphone.
Det anbefales at bruge en computer med en større skærm.

Forening-funktioner


Feature forside   Forening-funktioner    Person-funktioner   Applikationer
På ovenstående menupunkter kan du klikke dig videre til info og vejledning om forening-funktioner, person-funktioner og applikationer.

Herunder kan du se en liste af de features og funktioner, der uddybes på siderne.



1. Overordnede funktioner

1.1 Opret forening


Her kan du oprette/redigere din egen forening eller forening.

Fane: Generelt:

Her indtaster du overordnede oplysninger.

Du vælger også her, om din forening skal være åben for, at andre må ansøge om medlemsskab. Hvis dette ikke er afkrydset, kan der kun komme nye medlemmer, hvis de inviteres.

Derudover vælges om denne forening skal være åben, hvilket betyder, at alle der ansøger om medlemsskab i din forening straks er medlem, uden din godkendelse. Hvis dette ikke er afkrydset, skal  alle ansøgninger om medlemsskab godkendes af administrator.

Fane: Kontaktpersoner:

Tilføj kontaktpersoner. Det kan fx. være formand, sekretær, sponsoransvarlig osv.

Fane: Administratorer:

Tilføj de personer, der skal være administratorer af din forening.


1.2 Søg forening


ClubSearch


1.3 Forening-kommunikation


Gå til besked-systemet og brug det til at kommunikere til hele denne forening eller udvalgte medlemmer på én gang. Det er kun administratorer, der kan skrive til alle på én gang.

2. Information

2.1 Information


Denne side viser alle de overordnede oplysninger om din forening.

Præsentation: Her har din forening mulighed for at præsentere sig med fritekst.

Kontaktpersoner: Her vises de forskellige kontaktpersoner for din forening. Det kan være formand, sekretær osv.

Administratorer: Her vises de personer, der har rettighed til at administrere din forening.

2.2 Medlemmer


Denne side giver dig et overblik over medlemmerne af din forening. Du kan søge på forskellige kriterier ved at udfylde "Navn", "Født" eller "Køn" og herefter trykke "Søg". Hvis du vil se en liste over alle medlemmer, trykkes "Søg" uden først at udfylde søgekriterier.


2.3 Debatforum


Dette er debatforumet din forening. Her kan du tilføje en debat, svare på en debat og følge med i den øvrige debat blandt medlemmerne i din forening.


2.4 Nyheder


Denne side giver dig et overblik over nyheder i din forening. Det er kun administratorerne for din forening, der kan lave nye nyheder. Du kan se hvem der er administratorer i din forening under informations-siden for din forening ved at klikke på foreningnavnet i venstremenuen.

2.5 Opslagstavle


Dette er opslagstavlen for din forening. Alle medlemmerne for din forening kan lave et opslag på opslagstavlen. Det er kun den person, der har lavet opslaget samt administratoren for din forening, der kan redigere eller slette opslaget.


2.6 Forening billeder


Her kan alle medlemmerne for din forening se alle de billeder, som medlemmer af din forening har delt med din forening. Dvs. at et medlem af din forening, kan dele udvalgte billedalbum med din forening under applikationen "Billeder".


2.7 Kalender


Her kan alle medlemmerne af din forening se alle de events, der er aktuelle for dig som medlem af din forening. Events oprettes under applikationen "Event Manager".


2.8 Fans


Her kan du se en liste af de personer, der har valgt at være fan af denne forening via applikationen "Fans og Idoler".


3. Administration

3.1 Rediger forening


Her kan du oprette/redigere din egen forening eller forening.

Fane: Generelt:

Her indtaster du overordnede oplysninger.

Du vælger også her, om din forening skal være åben for, at andre må ansøge om medlemsskab. Hvis dette ikke er afkrydset, kan der kun komme nye medlemmer, hvis de inviteres.

Derudover vælges om denne forening skal være åben, hvilket betyder, at alle der ansøger om medlemsskab i din forening straks er medlem, uden din godkendelse. Hvis dette ikke er afkrydset, skal  alle ansøgninger om medlemsskab godkendes af administrator.

Fane: Kontaktpersoner:

Tilføj kontaktpersoner. Det kan fx. være formand, sekretær, sponsoransvarlig osv.

Fane: Administratorer:

Tilføj de personer, der skal være administratorer af din forening.


3.2 Tilføj medlemmer


Her kan du tilføje medlemmer til din forening.

Ved klik på "Vælg modtagere" kommer en side frem, hvor man kan vælge 4 forskellige metoder til at invitere medlemmer til din forening:

  • "Mine venner": Vælg blandt de venner du har på Danseren.
  • "Danseren netværk": Søg og vælg blandt alle medlemmer af hele Danseren.
  • "Andre": Inviter medlemmer, der ikke allerede er brugere på Danseren.
  • "Importer flere": Inviter mange medlemmer, der ikke allerede er brugere på Danseren (brug fx. et Excel-ark med en navne-/emailliste med medlemmer).


3.3 Tilføj gruppe


Her kan du oprette en gruppering under din forening. På den måde kan du opbygge organisationen i din forening, så den afspejler virkeligheden 100%. Der er de samme features under en gruppe, som der er under selve din forening.

3.4 Tilføj nyhed


Tilføj her en nyhed, så den vises på nyhedssiden for din forening. Husk at med et billede kan du gøre nyheden endnu mere indbydende for læseren.


3.5 Invitationer og ansøgninger


Her kan du se de ansøgninger din forening har modtaget fra personer, der ønsker at blive medlem af din forening. Du kan også se de invitationer, der er sendt ud til nye medlemmer m.m.


3.6 Hjemmeside-værktøjer


Ved at indsætte dette link på hjemmesiden for din forening gør du det nemt for besøgende på hjemmesiden at blive medlem af din forening på Danseren. De skal blot klikke på linket og så ansøger de om medlemsskab.


Feature forside    Forening-funktioner    Person-funktioner    Applikationer



Dans-danmark.dk